LinkedIn najlepsza platforma komunikacji B2B

W ostatnich latach LinkedIn stał się absolutnie najlepszą platformą cyfrowej komunikacji B2B. Łącznie ponad 700 milionów użytkowników na całym świecie świadczy o sukcesie sieci społecznościowej. Dlaczego warto wykorzystać pełny potencjał LinkedIn dla firm?

Dlaczego LinkedIn dla firm jest niezbędny?

Platforma biznesowa oferuje bardzo dobre możliwości, zwłaszcza jeśli firma chce się pozycjonować się jako absolutny profesjonalista w branży. Przede wszystkim jest idealna do nawiązywania kontaktów i budowania sieci.

Badania wykazały, że ruch generowany przez LinkedIn zazwyczaj skutkuje najwyższym współczynnikiem konwersji odwiedzających do leadów. Jest to ogromny potencjał, z którego warto skorzystać.

Regularne publikowanie i udostępnianie treści pozwala pozycjonować swoją firmę na rynku, a tym samym zwiększać swoją widoczność. Dodatkowo wzrost świadomości i reputacji ma również pozytywny wpływ na pozyskiwanie nowych klientów.

Jak wykorzystać możliwości LinkedIn?

Aby jednak w pełni wykorzystać wszystkie możliwości LinkedIn dla firm i osiągnąć swoje cele, należy aktywnie i profesjonalnie obsługiwać wizerunek swojej firmy. Jest kilka aspektów, które należy wziąć pod uwagę.

Na LinkedIn użytkownicy dążą do znacznie innego celu niż np. na Facebooku czy Instagramie. Na LinkedIn dla firm należy używać innych sformułowań niż na pozostałych platformach społecznościowych. Sposób wypowiedzi musi pasować do marki, być autentyczny i poważny.

Aktualizacja statusu może zawierać do 600 znaków. Po 150 znakach pojawia się słynny przycisk „Pokaż więcej”, dlatego najważniejsze informacje należy umieszczać na samym początku posta.

Budowanie społeczności

Budowanie społeczności nie zawsze jest łatwe. Chcąc odnieść sukces na LinkedIn dla firm, nie należy pod żadnym pozorem ignorować tego punktu. Polubienie, udostępnianie i komentarze to dobry sposób, aby zwrócić na siebie uwagę.

Jednak podstawowym wymogiem jest profesjonalnie zarządzana stroną firmową. To jedyny sposób na zbudowanie zaufania wśród użytkowników. Autentyczność i profesjonalizm to klucz do sukcesu na LinkedIn dla firm.

Strategiczne planowanie postów

Publikując posty na LinkedIn, należy to robić regularnie. Im więcej postów, tym lepiej, ale nigdy kosztem jakości.

Należy także rozważyć połączenie różnych typów publikacji. Statystyki pokazują, że posty zawierające zdjęcia otrzymują o 98 procent więcej komentarzy. Odpowiednim sposobem na generowanie interakcji na LinkedIn są również filmy.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.